Bezpečnostní pásy
První pokusy se zařízeními podobnými pasům, která měla zajistit bezpečí pasažérů v automobilu, se objevovala už od počátku jejich existence.
Vážnější volání po výrobě bezpečnostních pasů se ozvalo od amerických lékařů ve 30. letech 20. století a v 50. letech téhož století se k těmto hlasům přidali i automobilové kluby. V roce 1956 uvádí Volvo na trh dvoubodové diagonální (pouze přes prsa) bezpečnostní pásy jako příslušenství. Téhož roku také Ford a Chrysler nabízejí na předních sedadlech jako možnost bezpečnostní pásy přes klín.
Tzv. bezpečnostní pásy v tříbodovém uchycení, jak je známe dnes (přes prsa a přes klín) si nechal patentovat švédský inženýr Nils Bohlin ve Volvu roku 1958. Od příštího roku se tyto pásy ve Švédsku stávají standardem. V USA a v ostatních zemích, pokud se tam pásy vůbec mají, v té době používají i nadále nevhodné dvoubodové typy. Teprve v roce 1963 představuje Volvo jako standard tříbodové pásy v USA.
V roce 1968 se ve Švédsku na předních sedadlech stávají standardem dnešní samonavíjecí pásy.
V 90. letech minulého století se začínají objevovat bezpečnostní pásy i ve školních autobusech.