Vznik automobilů ŠKODA
Naše domácí automobilka vznikla tak,že se mladý knihkupec Václav Klement rozzlobil na opravnu velocipedů v Ústí nad Labem protože mu nechtěli opravit jeho velociped.Stalo se to takto:Václav Klement napsal do opravny velocipedů.Čeky,byl v Čechách.Odpověď byla rychlá,leč skandální:,,Chcete li od nás odpověď,napišteji v nám srozumitelném jazyce ".Václav Klement se rozzlobil a řekl:,,Vždyť Ústí nad Laben je přece v Čechách!"A tak si našel šikovného mechanika-Václava Laurina a zařídili si vlastní opravnu velocipedů.Psal se rok 1895.Později začali vyrábět vlastní velocipedy.V roce 1896 se přestěhovali do domu ,,U vodků".A v roce 1898 si postavili vlastní budovu na místě dnešní automobilky.V roce 1899 začali vyrábět první motocykly,v roce 1900 začali vyrábět první motorové tříkolky ,v roce 1901 vyrobili první 1.dvoustopé vozidlo,v roce 1903 začali vyrábět motocykly s postraním vozíkem a v roce 1905 vyrobily 1.automobil pod názvem Laurin&Klement typ A,,voatireta".Vroce 1925 se automobilka laurin&Klement spojila kvůli konkurenci Tatry a Pragy s mamutím koncernem Škoda Plzeň toužícím po výrobě automobilů.Název se změnil na Laurin&Klement-Škoda,později se používalo jen Škoda.V roce 1991 se stala automobilka škoda členem koncernu Volkswágen group.V roce 1998 vznikla akciová společnost Škoda auto a.s.